Veelgestelde vragen

Waar kan ik een Shelter bekijken en kopen?

Kip Shelter heeft een uitgebreid netwerk waar je terecht kan voor service en advies. In de showroom bij onze dealer ‘de Vouwwagenspecialist’, bij de Vrijbuiter vestigingen en in de Kip Flagship Store zijn de Shelters te bezichtigen. Bekijk voor meer informatie de locaties pagina.

Kan ik de Shelter ook huren?

Ja, je kan de Shelter huren! De Shelter wordt vanuit de Kip fabriek in Hoogeveen, de Vouwwagenspecialist in Boxtel of Caravan Centrale in Leuvenheim verhuurd. Perfect om te kijken of deze manier van kamperen bij jou past. Bekijk voor meer informatie onze pagina over huren.

Heeft de Shelter een eigen kentekenbewijs?

Nee, de Shelter weegt inclusief laadvermogen niet meer dan 750 kg en krijgt daarom géén eigen (gele) kentekenplaat. De Shelter moet worden voorzien van een witte kentekenplaat die gelijk is aan het trekkende voertuig.

Welk rijbewijs heb ik nodig om met de Shelter te mogen rijden?

Sinds 2013 zijn de regels rond het B-rijbewijs aangepast. Een rijbewijs B volstaat altijd zolang de aanhanger inclusief laadvermogen niet meer weegt dan 750 kg. De Shelter heeft standaard een maximaal toegestane massa van 750 kg.

Kan de Shelter meer laadvermogen krijgen?

Ja, het gewicht inclusief laadvermogen kan worden verhoogd van 750 kg naar 900 kg. Deze optie kan  je bij de aankoop van de Shelter bijbestellen tegen een meerprijs. De Shelter krijgt dan een eigen (gele) kentekenplaat.

Wanneer het gewicht van het trekkend voertuig en Shelter bij elkaar opgeteld niet meer zijn dan 3.500 kg, dan volstaat het B-rijbewijs. Houd er wel rekening mee met wat jouw eigen auto kan trekken. Dit vind je terug op het kentekenbewijs van jouw auto onder ‘maximum te trekken massa’ en dan ‘geremd’.

Heeft mijn auto genoeg vermogen om de Shelter te trekken?

Op het kentekenbewijs van jouw auto staat wat de auto mag trekken. Dit vind je onder ‘maximum te trekken massa’. De Shelter is een geremde aanhanger.

Verzorgt de fabriek ook onderhoud, restauratie en schade herstel?

Kip Service is een zelfstandige onderneming gesitueerd in de fabriek van Kip Caravan. Ook hier kan je terecht voor alle onderhoud, reparaties, garantie en herstelwerkzaamheden.

Waar kan ik terecht met mijn technische vraag?

Je kan met je technische vraag bij ons terecht via ons contactformulier, of door ons te bellen op 0528 288 888.

Waar kan ik terecht met een aanbeveling of klacht?

Aanbevelingen, klachten en suggesties kun je naar onze afdeling Sales Support sturen via ons contactformulier. We zullen op een professionele manier met jouw suggestie of klacht omgaan en wij streven ernaar jou snel te informeren.

Waar kan ik terecht voor garantie?

Voor garantie aangelegenheden kan je altijd bij ons, bij de Vouwwagenspecialist of bij onze servicepartners terecht.

Kip biedt op de Shelter 2 jaar all-over garantie en 6 jaar garantie tegen vochtinfiltratie. De laatste op voorwaarde dat ieder jaar een betaalde vochtinspectie wordt uitgevoerd door een erkende Kip dealer of service punt.